Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź informuje, że ostatni taki pojazd łódzki przewoźnik kupił 19 lat temu. Ten został wzięty w leasing. MPK będzie z niego korzystało przez 60 miesięcy, za co zapłaci 1,8 mln zł. Trudno go nawet porównywać do czterech samochodów wieżowych, którymi MPK już dysponuje.
Rafała Sąciński, kierownik ZTiS mówi, że to pojazd uszyty na miarę, czyli stworzony zgodnie z tym, co zostało zawarte w specyfikacji przetargowej. Obrotowy podest można podnieść na wysokość sześciu metrów i przesunąć go na odległość 6,5 metra. To ważne, bo do tej pory prace mogły być wykonywane tylko nad torami. Poza tym ma on bardzo dużo skrytek, co pozwala na zabranie ze sobą dużej ilości materiałów.
Pojazd, wyprodukowany na podwoziu firmy MAN, ma też klimatyzowaną sześcioosobową kabinę i może być sterowany pilotem. Osoba, która pracuje na podnośniku, może przesuwać auto po torach i sterować wyposażeniem hydraulicznym tylko przy użyciu pilota.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?