Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

J. Niemiecki Matura 2014. Arkusze I Odpowiedzi

redakcja
redakcja
Matura z języka niemieckiego 2014
Matura z języka niemieckiego 2014 sxc.hu
NIEMIECKI OPERON MATURA 2014 już 13 MAJA. U nas znajdziecie arkusze i odpowiedzi z niemieckiego.

J. NIEMIECKI MATURA 2014. ARKUSZE I ODPOWIEDZI


O godz. 9. rozpocznie się matura z języka niemieckiego na poziomie podstawowym. Maturzyści będą musieli to rozwiązać zadania związane z tekstem słuchanym, czytanym oraz wypowiedzią pisemną.

Natomiast O godz. 14 rozpocznie się egzamin na poziomie rozszerzonym. Arkusz będzie się składał z dwóch części. Pierwsza to struktury leksykalno-gramatyczne oraz wypowiedź pisemna. Na część drugą składa się: rozumienie tekstu słuchanego i pisanego oraz rozpoznawanie struktur leksykalno-gramatycznych.

J. NIEMIECKI MATURA 2014. ARKUSZE PODSTAWOWY

J. NIEMIECKI MATURA 2014. ODPOWIEDZI PODSTAWOWY

J. NIEMIECKI MATURA 2014. ARKUSZE ROZSZERZONY

J. NIEMIECKI MATURA 2014. ODPOWIEDZI ROZSZERZONY

Zobaczcie wcześniejsze matury z języka niemieckego:

Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jako przedmiotu obowiązkowego,może być zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym. Jak tylko będziemy mieć arkusze i odpowiedzi, poniższe linki będą aktywne:


J. NIEMIECKI MATURA 2013 ODPOWIEDZI CKE. ARKUSZE poziom podstawowy

J. NIEMIECKI MATURA 2013 ODPOWIEDZI CKE. ODPOWIEDZI poziom podstawowy

J. NIEMIECKI MATURA 2013 ODPOWIEDZI CKE. ARKUSZE poziom rozszerzony

J. NIEMIECKI MATURA 2013 ODPOWIEDZI CKE. ODPOWIEDZI poziom rozszerzony

2. Egzamin składa się z dwóch części:
a) egzaminu ustnego, zdawanego na poziomie podstawowym albo rozszerzonym,
organizowanego w szkole, ocenianego przez przedmiotowy zespół egzaminacyjny,
b) egzaminu pisemnego, zdawanego na poziomie podstawowym albo
rozszerzonym, ocenianego przez egzaminatorów okręgowej komisji
egzaminacyjnej. Zdający w obydwu częściach egzaminu wykonują wyłącznie zadania odpowiadające wymaganiom dla wybranego poziomu.

3. Egzamin ustny i pisemny z języka obcego wybranego jako przedmiot obowiązkowy
nie musi być zdawany na tym samym poziomie.
4. Wyniki egzaminu wyrażane są w skali procentowej.
5. Warunkiem zdania egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego jest uzyskanie przez zdającego wymaganej liczby punktów zarówno w części ustnej, jaki pisemnej. Zdający zdał ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jeżeli uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania za wykonanie zadań z poziomu, do którego przystąpił. Zdający zdał pisemny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jeśli za wykonanie zadań uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania na wybranym poziomie.
Egzamin pisemny na poziomie podstawowym składa się z jednej części i trwa 120 minut. Egzamin pisemny na poziomie rozszerzonym trwa 190 minut i składa się z dwóch części: część pierwsza egzaminu trwa 120 minut,
część druga egzaminu trwa 70 minut.

Odpowiedzi z niemieckiego matura próbna Operon 2012/2013

Zobaczcie też arkusze i odpowiedzi z języka niemieckiego z matury w maju.

MATURA 2012 z języka niemieckiego

* Arkusz z matury (podstawa) + transkrypcja

* Odpowiedzi z matury

* serwis Matura 2012

ODPOWIEDZI I ARKUSZE Z MATURY 2012 PODAMY KRÓTKO PO ZAKOŃCZENIU EGZAMINU


MATURA 2011 z j. niemieckiego

* Arkusze z matury:

- poziom podstawowy + transkrypcja
- poziom rozszerzony cz. I + transkrypcja
- poziom rozszerzony cz. II

* Odpowiedzi z matury

* serwis Matura

Odpowiedzi z Matury 2011 - kliknij link powyżej


Pytania i odpowiedzi z Matury w 2010:

Poziom podstawowy


Zobacz ARKUSZ z języka niemieckiego - poziom podstawowy
Transkrypcja nagrań - poziom podstawowy

Zobacz sugerowane przez nauczycieli ODPOWIEDZI - odpowiedzi z języka niemieckiego znajdziesz także tutaj

Zadanie 1

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Vereną Blum zdecyduj, które zdania (1.1.-1.5.) są zgodne z jego treścią (richtig - R), a które nie (falsch - F). Zaznacz znakiem X właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

1.1. Ingo hat ein Lieblingsspielzeug. R

1.2. Verena hat ihren Hund von einem Freund gekauft. F

1.3. In fast jedem Haus gibt es zwei Hunde. F

1.4. Frau Blum hat keine Probleme mit ihrem Hund. R

1.5. Im Gespräch geht es um Gesundheitstipps für Hundebesitzer. F

Zadanie 2

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi pięciu osób na temat kawiarni CENTRAL dopasuj do każdej osoby (2.1.-2.5.) właściwe stwierdzenie (A-F), wpisując odpowiednie litery do tabeli. Jedno stwierdzenie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

2.1. (Anne) - E. Er/Sie empfiehlt das Café als Treffpunkt.

2.2. (Karl) - C. Ihm/Ihr gefällt die zentrale Lage des Lokals.
2.3. (Steffi) - F. Er/Sie war mit der Bedienung nicht zufrieden.

2.4. (Peter) - A. Er/Sie kann das Essen empfehlen.

2.5. (Silke) - B. Er/Sie spricht über die Getränke.

Zadanie 3

Zadanie 3. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Peterem wybierz zgodne z jego treścią odpowiedzi na pytania (3.1.–3.5.). Zakreśl literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

3.1. Welche Information über Peter stimmt?
B. Er geht in Mauerbach zur Schule.

3.2. Warum wohnt Peter gern in Mauerbach?
A. Weil er in Mauerbach einen Garten hat.

3.3. Was gefällt Peter an Wien?
C. Sowohl am Tag als auch abends ist dort viel los.

3.4. Was sollte man in Wien unbedingt tun?
C. Eine Wiener Spezialität essen.

3.5. Was sollte man in Wien verändern?
B. Die Verkehrsmittel länger fahren lassen.

Zadanie 4

Przeczytaj odpowiedzi młodej pisarki Niny (4.1.–4.8.) na pytania zadanew przeprowadzonym z nią wywiadzie. Dobierz do każdej odpowiedzi właściwe pytanie (A–I). Jedno pytanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej odpowiedzi. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

MEIN ERSTES BUCH BEGANN ICH MIT ELF

Frage: C
(4.1.) Meine ersten Geschichten habe ich mir ausgedacht, da war ich so fünf. Damals habe ich
Bildergeschichten gemalt und meiner Mutter dann den Text dazu diktiert. Auf die Idee
ein Buch zu schreiben kam ich, nachdem ich das Fantasy-Buch "Das Orakel von Oonagh“
gelesen hatte. Das hat nämlich die damals 13-jährige Französin Flavia Bujor geschrieben.

Frage: H
(4.2.) Die ersten 50 Seiten des Romans hatte ich im Kopf. Danach hat sich dann alles
weiterentwickelt. Zuerst war es mal eine Geschichte, die ich im Alter von elf Jahren
angefangen habe zu schreiben. Irgendwann war es ein fertiges Buch.

Frage: E
(4.3.) Also Theo, die Hauptfigur, ist ganz plötzlich in mein Leben getreten. Dazu gibt es
keinen Bezug in der Realität. Das Mädchen Merolin in dem Buch hat die Haare von meiner
Freundin.

Frage: I
(4.4.) Natürlich kennen mich jetzt mehr Schüler in meiner Schule. Ich werde auch oft auf
mein Buch angesprochen, aber eigentlich lebe ich so wie bisher.

Frage: A
(4.5.) Ja, sehr. Romane wie z.B. "Eragon“ und Kai Meyers "Der Wellenläufer“ finde ich toll.
Ich lese aber auch andere Bücher, beispielsweise "Das Leben der Anne Frank“. Oft lese ich
3-4 Bücher gleichzeitig.

Frage: G
(4.6.) Ja, das wäre schon toll. Aber ich denke, dass es sehr schwierig ist, allein vom Schreiben
zu leben.

Frage: B
(4.7.) Auf jeden Fall sollte man die Geduld haben, seine Geschichten zu Ende zu schreiben,
auch wenn es lange dauert. Dann ruhig einmal bei Schreibwettbewerben mitmachen. Das
habe ich auch getan und gewonnen. Das motiviert natürlich.

Frage: D
(4.8.) In meiner Freizeit spiele ich Klavier, gehe zum Tennis und spiele in
einer Theatergruppe meiner Schule mit.

A. Liest du gerne Fantasy-Romane?
B. Was rätst du jungen Leuten, die, wie du, gerne schreiben?
C. Mit wie vielen Jahren hast du angefangen, Texte zu schreiben?
D. Was machst du, wenn du gerade nicht schreibst?
E. Haben die Figuren in deinen Romanen etwas mit dir und deinen Freunden zu tun?
F. Wovon erzählen deine Bücher?
G. Willst du mal Schriftstellerin werden?
H. Wie hast du deinen Roman "Das Amulett der Gerechtigkeit“ geschrieben?
I. Hat sich dein Leben durch die Veröffentlichung deines Buches verändert?

Zadanie 5.

Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Wybierz właściwe, zgodne z treścią tekstu odpowiedzi na pytania (5.1.–5.6.), zakreślając literę A, B, C lub D. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

HOSTELS IN DEUTSCHLAND

5.1. Warum wohnt Dan seit einer Woche im Hostel?
C. Er wurde bei einem Autounfall verletzt.

5.2. Wer wird im Text als Backpacker bezeichnet?
A. Junge Menschen.

5.3. Was bieten Hostels an?
D. Schlafzimmer mit jeweils mehreren Betten.

5.4. Wo entstanden die ersten Hostels?
C. In Australien.

5.5. Welches Problem hatten Hostels am Anfang?
A. Die Touristen wollten lieber in Einzel- oder Doppelzimmern übernachten.

5.6. Was haben Jugendherbergen und Hostels gemeinsam?
D. In beiden sind die Preise nicht hoch.

Zadanie 6.
Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Zdecyduj, które zdania (6.1.–6.6.)
są zgodne z treścią tekstu (richtig – R), a które nie (falsch – F). Zaznacz znakiem X
właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

6.1. Auf der MSM-Webseite findet man Sonderangebote für Testkäufer. F
6.2. Sonja hat ein Fastfood-Restaurant getestet. R
6.3. Die Testkäuferin musste MSM über das Resultat des Tests schriftlich informieren. R
6.4. Sonja sollte die gekaufte Ware zurückgeben. F
6.5. Die Arbeit als Testkäuferin gefällt Sonja. R
6.6. Der Job eignet sich für kommunikative Menschen. R

Tutaj znajdziesz także propozycje nauczycieli do pytań otwartych - wypracowań

Arkusze i odpowiedzi - Matura 2009
Poziom podstawowyPoziom rozszerzony
* arkusz + transkrypcja* arkusz: cz.I, cz.II, transkrypcja
* klucz* klucz

Zobacz
także:

[Najnowsze

wiadomości z Łodzi](http://www.mmlodz.pl/?districtChanged=true)

Konkursy

Serwis maturalny

[Gdzie warto

się wybrać](http://www.mmlodz.pl/meeting/lists)

Matura 2012 - serwisy poświecone poszczególnym przedmiotom

Język polskiMatematykaHistoriaFizyka
BiologiaChemiaGeografiaWOS
InformatykaJęzyk angielskiJęzyk niemieckiJęzyk rosyjski
Język francuskiJęzyk hiszpańskiHistoria sztukiHistoria muzyki
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto