W kwietniu 2012 roku Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi przystąpiła do II etapu realizacji projektu unijnego, który podobnie jak etap I został dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.
W tej części projektu celem było wyrównanie dysproporcji w zakresie dostępu i wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych przez jednostki straży pożarnej z regionu. Wsparcie finansowe z funduszy unijnych pozwoliło na przeprowadzenie inwestycji, które do tej pory przekraczały możliwości budżetowe Komendy Wojewódzkiej PSP.
W ramach II etapu projektu zakupiono m.in. 125 telefonów do rozmów przez Internet (VoIP) i 120 radiotelefonów cyfrowych. Radiotelefony zostały dostarczone wraz z dodatkowymi akcesoriami: modułami GPS, odbiornikami sygnału GPS, oprogramowaniem, laryngofonami i zestawami łączności podhełmowej.
Zakup profesjonalnego sprzętu zapewnił poprawę łączności w specjalistycznych grupach ratowniczych łódzkiej PSP oraz zwiększył zdolność koordynacji sił i środków ratowniczych na terenie województwa.
Wartość projektu sięgnęła 2,9 mln zł, zaś kwota dofinansowania z Unii Europejskiej przekroczyła 2,4 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?