Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policja w Pabianicach bez radiowozu. Sportowy opel insignia ma silnik do wymiany, przejechała tylko 78 tys. km

(LS)
Policja w Pabianicach bez sportowego radiowozu
Policja w Pabianicach bez sportowego radiowozu Polska Press Grupa
Policja w Pabianicach posiada radiowóz opel insignia z 2-litrowym silnikiem o mocy 250 KM. Policjanci polowali nim na piratów drogowych (był jedynym pojazdem wyposażonym w kamery wśród pabianickich radiowozów policji). Sportowy radiowóz stoi na parkingu i niszczeje...

Policyjny radiowóz w Pabianicach popsuł się rok temu i został odholowany do naprawy. Sportowy opel, który przejechał zaledwie niewiele ponad 78 tys. km, miał awarię silnika.

Uszkodzeniu uległ układ tłokowo-korbowy - wyjaśnia Adam Kolasa z biura prasowego KWP w Łodzi.

Rzeczoznawca wycenił naprawę na 40 tys. zł, czyli niemal jedną czwartą wartości opla w chwili zakupu (samochód kosztował blisko 170 tys. zł). Trzeba wymienić jego silnik. Ze względu więc na nieopłacalny koszt naprawy, auto nie wróci już do Pabianic.

Zapytaliśmy specjalistę o awarię, która pojawiła się w pabianickim radiowozie.

- Tego typu uszkodzenie w tych modelach samochodu pojawia się bardzo rzadko. Zatarcie silnika to konsekwencja np. zignorowania wymiany oleju silnikowego - wyjaśnia Norbert Dziewiątak z firmy Trax, autoryzowanego dealera opla w Łodzi. - Przyczyna może być dwojaka: albo samochód był źle użytkowany, albo miał uszkodzenie, które trudno było zauważyć użytkownikom pojazdu. Żeby auto znów zaczęło jeździć, trzeba wymienić silnik, a to spory koszt.

Pabianicka insignia została wyprodukowana w 2013 roku. Do Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Pabianicach trafiła na początku 2014 roku. Służyła policjantom 3 lata. Była jedynym radiowozem wyposażonym w kamery.

Sprawę komentuje nadkom. Adam Kolasa: Pragnę podkreślić, że policyjne radiowozy to samochody znacznie bardziej eksploatowane niż pojazdy cywilne. Często pracują w trzech zmianach i są wykorzystywane jak pojazdy "flotowe" w różnym terenie i różnych warunkach. Awaria w insigni wystąpiła przy przebiegu 78500 tysiąca km. Tylko w zeszłym roku w 5 przypadkach ( ten sam model i silnik) zmuszeni byliśmy do wymiany jednostki napędowej. Awarie występują najczęściej w zakresie przebiegów od 70 do 100 tys. kilometrów. Mechanicy nie ukrywają, że może to być wada fabryczna tych silników. Pragnę podkreślić, że radiowozy systematycznie są serwisowane i poddawane okresowym przeglądom technicznym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto