– Wiadukt zostanie wybudowany w ciągu drogi krajowej nr 72,międzyBrzezinami a Rawą Mazowiecką – mówi Robert Kuczyńki, rzecznik PKP PLK. – Jego powstanie jest częścią drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Łódź –Warszawa.
Zanim budowa się rozpocznie, musi zostać wykonana dokumentacja projektowa. W jej skład wejdzie wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji i projekt samego wiaduktu. Według wstępnych założeń ma on powstać nad torami, by skrzyżowanie z trasą krajową stało się bezkolizyjne. Samochody będą przejeżdżały górą, natomiast pociągi – dołem.
Zanim jednak do tego dojdzie, wykonawca wybuduje awaryjny objazd dla aut, jak również tymczasowy przejazd kolejowy. – Ich dokładna lokalizacja będzie znana po sporządzeniu wszystkich potrzebnych projektów – wyjaśnia Robert Kuczyński.
Remont przejazdu kolejowego w Rogowie jest przedsięwzięciem na szeroką skalę. Ponieważ ruch na drodze nr 72 jest spory, inwestycja wymaga sprawnej logistyki. Do obowiązków wykonawcy będzie należało opracowanie organizacji ruchu na czas modernizacji przejazdu, a także na świeżo wybudowanym wiadukcie.
Gdy obiekt już powstanie, konieczne stanie się dobudowanie dojazdów do niego. Wszystko ma być gotowe w ciągu 23 miesięcy od daty podpisania umowy.
Przebudowa skrzyżowania kolejowo-drogowego w Rogowie jest częścią drugiego etapu inwestycji linii Łódź – Warszawa. Jej celem jest skrócenie czasu podróży między tymi miastami do 65 minut. Modernizacja na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Zachodnia umożliwi m.in. jazdę pociągów z prędkością 140 – 160 kilometrów na godzinę, ograniczenie hałasu i drgań, poprawę bezpieczeństwa, standardu i komfortu podróżowania oraz zmniejszenie negatywnego oddziaływania kolei na środowisko.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?