– PanParagon to w dużym uproszczeniu to najpopularniejsza w Polsce aplikacja do przechowywania paragonów. To właśnie na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu, mamy możliwość analizy rynku konsumenckiego, cen czy realnej inflacji. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się zakupom z alkoholem w roli głównej – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon do przechowywania dowodów zakupu i kontrolowania wydatków.
Jakie wnioski z analizy zakupowych paragonów? Eksperci PanParagon przedstawiają
Kobiety i mężczyźni na alkoholowych zakupach
W ogólnym przeświadczeniu utarło się, że to płeć żeńska szturmuje sklepowe półki. Jednak nie w przypadku napojów wyskokowych. Jak pokazują dane pochodzące prosto z paragonów dodanych do aplikacji kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Otóż, kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni!
W tym wieku najczęściej sięgamy po alkohol
Po alkohol chętniej sięgają młodzi ludzie? Jak pokazało badanie specjalistów jest zupełnie inaczej! Najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 26 do 45 roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej. Największa aktywność zakupowa z trunkami na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35. Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy - blisko o połowę.
– Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25 roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Kobiety wolą wino a mężczyźni wódkę?
Okazuje się, że ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ten trunek zdeklasował swoich „rywali” i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów u kobiet i około 77 proc. u panów. Rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach. Panie często wybierają wino (11,6 proc. analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni chętniej stawiają na wódkę (10,5 proc. dowodów zakupów). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.
Co włożyć, a czego unikać w koszyku wielkanocnym?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?