Z zarysu nowego rozkładu jazdy spółki PKP Intercity, zamieszczonego w internecie, wynika, że pociągi na Dworzec Fabryczny będą kursować do 28 lutego 2011 r. Od 1 marca pojadą przez wyremontowany dworzec Łódź Widzew do Dworca Kaliskiego.
Kolejarze tę datę podają po raz pierwszy oficjalnie. Najpierw mówiono bowiem o jesieni 2009, potem o wiośnie 2010.
- Potwierdzam, do Łodzi Fabrycznej dojedziemy ostatni raz w końcu lutego przyszłego roku - mówi Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity.
W miejscu dzisiejszej stacji ma powstać szklana rura, czyli Specjalna Strefa Szuki. Nowy dworzec, z peronami schowanymi 16 m pod ziemią, znajdzie się bliżej ul. Narutowicza, na ziemi stanie kilkupiętrowy biurowiec. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, miasto Łódź oraz Urząd Marszałkowski zainwestują w dworzec i infrastrukturę wokół niego 4 mld zł. To ma być najdroższa inwestycja w historii polskiej kolei. Będą parkinigi park & ride, całkowicie przebudowany zostanie układ komunikacyjny, a w przyszłości wydrążony będzie też tunel dla szybkiej kolei, który Dworzec Fabryczny połączy z Kaliskim.
W nowym rozkładzie jazdy spółki PKP Intercity widać też zmiany. Ostatni pociąg z Łodzi do stolicy od 1 marca nie odjedzie jak o 21.01, a 19 minut wcześniej. Sitkowska tę niekorzystną dla pasażerów zmianę tłumaczy koniecznością ograniczenia ruchu z powodu modernizacji torów na odcinku od Skierniewic do Warszawy Zachodniej.
echodnia.eu Adam Michcik jak oddać ważny głos - na region
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?