18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

HAIR, kultowy musical w Polsce!

Artykuł sponsorowany
Zapraszamy do Sali Kongresowej w Warszawie 9 lutego 2012 r. godz.19.00.

HAIR, kultowy musical uwielbiany przez publiczność i chwalony przez krytyków na całym świecie, można oglądać w Polsce. Spektakl wystawiono we wrocławskim CAPITOLU, jednym z najlepszych teatrów muzycznych w Polsce.

Kliknij i kup bilety na musical

Prapremiera „Hair” miała miejsce na Broadwayu pod koniec lat 60. Kilka lat później Milos Forman zrealizował filmowa wersje musicalu. Choć film rożni się bardzo od scenicznego pierwowzoru, spopularyzował świetną muzykę i piosenki. Sława „Hair” szybko rozeszła się po świecie, musical zagrano chyba w każdym kraju
Europy i obu Ameryk. W 1970 roku, w czasie przygotowań do premiery w Bostonie, prokuratura usiłowała zapobiec wystawieniu spektaklu ze względu na kontrowersyjne sceny, miedzy innymi palenie flagi amerykańskiej, a oliwy do ognia dolewała wszechobecna nagość, seks i liczne odwołania do narkotyków. Sprawa, wśród odwołań do Pierwszej Poprawki i prawa do wolności artystycznej wypowiedzi, trafiła w końcu do Sadu Najwyższego, który pozwolił zrealizować spektakl. Aż do połowy lat 70. podobne sytuacje powtarzały się w innych miastach USA, wreszcie z czasem – i w porównaniu do nowszych, coraz ostrzejszych obyczajowo produkcji – „Hair” stracił urok skandalu.

Siła spektaklu pozostaje do dziś nie tylko rewelacyjna muzyka, ale i treści: afirmacja wolności, miłości i pokoju, negacja wszystkiego, co człowieka zniewala – począwszy od narkotyków, kończąc na ingerencji państwa w życie obywateli. Ponadczasowym jest te* przesłanie o tym, jak wchodząc w dorosłe życie rezygnujemy bez walki ze swych marzeń i ideałów. Nie wszystkie doraźne i ważne w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych tematy zachowały świeżość do dziś, niemniej „Hair” ciągle skłania do refleksji, olśniewa, bawi i wzrusza. A przede wszystkim jest olbrzymia dawka wspaniałej muzyki i energii, emanującej z młodych wykonawców.

MEDIA PO PREMIERZE

Wrocławskie (Hair) jest porywające, poruszające, momentami wybitne. (Grzegorz Chojnowski, Radio Wrocław)

Wrocławski Capitol dawno nie zaserwował nam dania tak smakowitego. „Hair" zapewni mu pełna sale i zadowolonych widzów. (Marcin Szewczyk w portalu Dla studenta)

Największa siła spektaklu są ponadczasowe kompozycje, fantastycznie wykonane przez zespół aktorów i wokalistów. (Marta Wróbel w Gazecie Wrocławskiej)

Najnowsze dzieło Capitolu przeszło wszelkie oczekiwania. Przedstawienie jest świeże, rewolucyjne, a swoja wolność (także artystyczna) manifestuje w oszałamiający sposób! (Joanna Bolechowska w portalu Teatr dla was)

"Hair" we wrocławskim Teatrze Muzycznym Capitol może oszołomić. (Iwona Szajner w portalu Kultura Online)

Steven Harrison, amerykański tenor liryczny, który śpiewa i gra tytułowa role w "Chopinie" w Operze Wrocławskiej, mówi o "Hair" w rozmowie z Małgorzatą Matuszewską z Gazety Wrocławskiej:

Obejrzałem ten musical ze świetna obsada, znakomitym poziomem wykonania, doskonałymi dialogami, śpiewem i tańcem. Zafascynowała mnie energia płynąca z tego spektaklu i jego intensywność. (...) Aktorzy dali z siebie wszystko, na bardzo wysokim poziomie pokazali, do czego są zdolni. Wiele pomysłów, które pojawiły się we wrocławskim "Hair", nie zostałoby zrealizowane na Broadwayu, bo są ryzykowne. Ale reżyser świetnie poprowadził całość. Wiem, o czym jest "Hair", więc choć nie znam polskiego, rozumiałem, co się dzieje na scenie.

Libretto i teksty piosenek: Gerome Ragni & James Rado

Muzyka: Galt MacDermot

Oryginalne wystawienie w New York Stage przez Michaela Butlera

Adaptacja scenariusza: Cezary Studniak

Reżyseria: Konrad Imiela

Tłumaczenie: Agnieszka i Konrad Imielowie

Scenografia: Michał Hrisulidis

Choreografia: Małgorzata Fijałkowska-Studniak, Jacek Gebura

Kostiumy: Mateusz Stepniak

Kierownictwo muzyczne: Adam Skrzypek

Choreografia walk: Maciej A. Maciejewski

Realizacja filmu: Wojciech „Malina” Malinowski

Asystent reżysera: Agnieszka Kozak

Asystent choreografa: Krzysztof Gliszczyński

OBSADA:

George Berger: Bartosz Picher
Claude Bukowski: Adrian Kaca (PWST)
Sheila: Agnieszka Bogdan / Justyna Antoniak
Jeannie: Monika Dawidziuk
Dionne: Emose Uhunmwangho
Crissy: Ewelina Adamska-Porczyk
Woof: Łukasz Wójcik / Sebastian Stankiewicz
Hud: Mikołaj Woubishet
Komuna: Justyna Antoniak / Agnieszka Bogdan, Bo*ena Bukowska, Marta Dzwonkowska, Maja Lewicka, Magdalena Majtyka, Anna Maria Mbayo, Agnieszka Orynska, Julita Rawecka, Elżbieta Romanowska, Danuta Rondzisty, Helena Sujecka, Maciej Cierzniak, Paweł Ferens, Hamadi Hidri, Michał Juzon, Tomasz Leszczyński, Maciej Maciejewski, Piotr Małecki, Michał Pietrzak, Sebastian Stankiewicz / Łukasz Wójcik, Marek Szczygieł
James: Wojciech Kupczyński

ZESPÓŁ MUZYCZNY

Rafał Karasiewicz (instr. klawiszowe, band leader), Marzena Cybulka / Adam Skrzypek (gitara basowa), Dariusz Kaliszuk/ Michał Malinski / Michał Polak (perkusja), Miłosz Rutkowski (instr. perkusyjne), Krzysztof "Puma" Piasecki (gitary), Marek "Stingu" Popów (gitary), Janusz Brych (instr. dete drewniane), Adam Lepka (trabka), Maciej Fortuna (trąbka), Artur Tomczak / Marcin Wołowiec (puzon)

CHÓR

Maria Małkiewicz oraz Ewa Szlempo, Tomasz Czekalski, Wojciech Deren i Marek Komarnicki ze Studium Musicalowego Capitol

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto