Zdradza jednak, że nowy właściciel nie tylko kupił te dwa obiekty na Pomorzu Zachodnim, ale także dwa podobne na południu Polski.
- Łączna powierzchnia tych czterech obiektów handlowych to ok. 15 tysięcy metrów kwadratowych — twierdzi Karolina Pruchniewska. - Wszystkie obiekty posiadają operatora spożywczego znanej sieci dyskontowej – Lidl, Biedronka lub Intermarche – jako głównego najemcę.
Dodaje też, że nowy właściciel planuje zmodernizować niektóre z pozyskanych obiektów.
- Nie spodziewamy się, aby te obiekty miały w najbliższej przyszłości zmienić przeznaczenie — komentuje Pruchniewska. – Dobrze funkcjonujące większe obiekty handlowe, znajdujące się w atrakcyjnych lokalizacjach, będą dalej przedmiotami transakcji.
Firma Avison Young zbadała bowiem, że dobrze prowadzone centra handlowe w Polsce nadal się sprawdzają i są chętnie odwiedzane przez klientów.
- Ale jakiś czas temu wróżono im nieciekawy los — opowiada. - Nowe trendy mówiły raczej o ekspansji parków handlowych, które lepiej sprawdzały się choćby w pandemii i które ostatnio Polacy pokochali.
Karolina Pruchniewska podkreśla, że centra handlowe, sprawnie zarządzane, w dobrych lokalizacjach, które wpisały się w zwyczaje konsumpcyjne klientów, są potrzebne.
- Parki handlowe zapewniają szybkie i tanie zakupy (ponieważ parki handlowe często bazując na ofercie dyskontowej), natomiast większe obiekty handlowe mają inne plusy. – zastanawia się Pruchniewska – Oferują szersze usługi gastronomiczne i rozrywkowe, a oferta sklepów jest większa. Przestrzeń wspólna stwarza możliwość organizacji imprez okolicznościowych, jarmarków, itp. co wytwarza w konsumentach bardziej złożone doświadczenia zakupowe.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?