Ten rodzaj legitymacji, służący rejestrowaniu usług lekarskich, jest dokumentem, który potwierdza uprawnienia z tytułu ubezpieczenia zdrowotnym. Jeśli utracimy książeczkę, to pomoc lekarską otrzymamy na podstawie:
- legitymacji ubezpieczeniowej;
- odcinka emerytury czy renty;
- potwierdzenia wpłaty składek na ubezpieczenie zdrowotne (z nazwą kasy chorych, do której wpływają pieniądze);
- ważnej legitymacji uczniowskiej lub studenckiej (w przypadku osób, które się kształcą).
Czy w razie zagubienia lub kradzieży musimy wyrabiać nową książeczkę usług medycznych? Nie. Wystarczy, gdy zwrócimy się do oddziału kasy o wydanie tak zwanych kuponów na usługi medyczne (książeczka stanowi jedynie ich zbiór). Kupony te otrzymamy od ręki bez żadnych opłat.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?