Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódź bajkowa i kreatywna. 2 projekty unijne, mające wypromować stolicę regionu

N
Miś Uszatek ma zyskać większe, niż do tej pory, pomnikowe grono animowanych przyjaciół
Miś Uszatek ma zyskać większe, niż do tej pory, pomnikowe grono animowanych przyjaciół Fot. materiały prasowe
Dwie propozycje, które złożyło Miasto Łódź, w ramach konkursu o dofinansowanie projektów z zakresu marketingu i promocji produktów i "marek" lokalnych (regionalnych), uzyskały najlepsze oceny i zostały zakwalifikowane przez Zarząd Województwa Łódzkiego do dofinansowania. Wartość obu projektów wynosi 1 714 092 zł, dofinansowanie - 1 313 195 zł.

Pierwszy projekt to "Promocja marki Łodzi filmowej poprzez realizację nowego szlaku turystycznego Łódź Bajkowa" w latach 2012-2013. Jak informuje Agata Magin-Małaczek z Urzędu Miasta Łodzi, poprzez szlak "Łódź Bajkowa" projektodawcy chcą wzbogacić wizerunek miasta, zmierzając do stworzenia atrakcji turystycznej dla dzieci i rodzin. To również droga do poszerzenia wiedzy mieszkańców i turystów na temat filmowej historii grodu.

W ramach projektu, w latach 2012-2013 powstanie szlak turystyczny, którego "przystankami" będą minipomniki, nawiązujące tematycznie do dorobku Studia Se-Ma-For. Goszczący już przy ul. Piotrkowskiej Miś Uszatek (co klapnięte uszko ma…) zyska nowe towarzystwo. - Będą to rzeźby zlokalizowane w miejscach najczęściej odwiedzanych przez turystów oraz ściśle związanych z łódzkim przemysłem filmowym, a także w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów związanych z rozrywką i rekreacją, zwłaszcza dla dzieci - zapowiadają projektodawcy.

Drugi projekt to "Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych". Tytułowa marka ma być na tyle nośna, że będzie kojarzona i rozpoznawalna nie tylko w województwie, ale również w całym kraju i za granicą. Ma się to dokonać poprzez odpowiednie narzędzia marketingowe i promocyjne. Tak jak Poznań jest Miastem Targów, Wrocław - Miastem Spotkań, Łódź ma być "Miastem twórców i wszelkich przemysłów kreatywnych" (choć być może wystarczyłoby, gdyby była Miastem Kreacji).

Konkurs o dofinansowanie projektów z zakresu marketingu i promocji produktów i "marek" lokalnych (regionalnych) realizowany był w ramach Działania III.2 Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, Oś Priorytetowa III: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto