Łódź odwiedza coraz więcej turystów

Agnieszka Jasińska, (opr. dem)
Manufaktura jest jednym z ulubionych miejsc, odwiedzanych przez turystów
Manufaktura jest jednym z ulubionych miejsc, odwiedzanych przez turystów Krzysztof Szymczak
Łódź w 2012 roku odwiedziło 1,16 miliona turystów, co oznacza wzrost o 387 tys. osób. Zaś województwo łódzkie odwiedziło 3,86 miliona osób. To o 577 tys. mniej niż w 2011 roku. Najczęściej turyści odwiedzają doliny rzek Warty i Pilicy, obszar Centralnego Łuku Turystycznego (Uniejów, Łęczyca, Tum) oraz Manufaktura i ulica Piotrkowska w Łodzi.

Turyści spędzili średnio zarówno w Łodzi, jak i w województwie niespełna dwa dni. Odwiedzający Łódź i region wydali 1.198,4 mln zł (wzrost o 90 mln zł), z czego 314 mln zł to wydatki gości zagranicznych (wzrost o 55,8 mln zł), 884,4 mln zł (wzrost o 34,2 mln zł) zostawili u nas mieszkańcy Polski.

Sylwester Pawłowski, prezes zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego mówi, że zwiększenie wydatków turystów odwiedzających region łódzki świadczy wzbogaceniu i zróżnicowaniu oferty. Należy jeszcze szerzej wyjść z ofertą do turystów z innych regionów Polski, aby przekonać ich, iż województwo łódzkie ma wiele do zaoferowania, zarówno w kontekście przyjazdów stricte turystycznych, jak turystyki biznesowej.

Region łódzki turyści odwiedzają głównie od maja do października, natomiast Łódź od kwietnia do czerwca oraz od września do października. Przede wszystkim turyści przyjeżdżają w sprawach służbowych. Biorą też udział w imprezach kulturalnych. Manufaktura jest jednym z ulubionych miejsc, odwiedzanych przez turystów.

Grzegorz Gawlik z Urzędu Miasta Łodzi mówi, że Łódź stawia na turystykę krótkoterminową typu citybreak. Chodzi o przyjazdy do Łodzi na dwa, trzy dni, np. w celu uczestniczenia w koncertach, wydarzeniach sportowych i kulturalnych w Atlas Arenie oraz festiwalach mody, designu itp. Wyliczenia Urzędu Wojewódzkiego wskazują wzrost zainteresowania turystów Łodzią. Urzędnicy są pewni, że możliwość przespacerowania się wyremontowaną ulicą Piotrkowską przyczyni się do wzrostu liczby turystów.

ROT podała liczby na podstawie ankiet oraz danych z Urzędu Statystycznego w Łodzi. Przepytano 2.646 osób - 1.504 osoby w regionie i 1.142 w Łodzi. Badanie prowadzono od 4 czerwca do 30 listopada 2012 roku.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie