Media w służbie kultury

Materiał partnera zewnętrznego
ŁÓDZKI DOM KULTURY Szybko rozwijające się media elektroniczne zmieniają otaczającą nas rzeczywistość. Natychmiastowy dostęp do informacji, pojawienie się mediów społecznościowych wpłynęło na styl spędzania czasu wolnego, jak i styl pracy, również w instytucjach kultury.

Jak w świecie nowych mediów radzi sobie kultura? Jak z nich świadomie korzysta? Jak skutecznie promować kulturę w mediach? – te i inne pytania zadawali sobie uczestnicy projektu „Kultura Mediów – warsztaty e-medialne dla sektora kultury województwa łódzkiego” organizowanego przez Łódzki Dom Kultury.

Projekt to 120 spotkań warsztatowych, zrealizowanych na przestrzeni od czerwca do listopada b.r. w 10 miastach województwa łódzkiego. W projekt zaangażowały się instytucje kultury z największych miast regionu łódzkiego: Radomska, Opoczna, Wielunia, Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego, Zelowa, Łowicza, Bełchatowa, Kutna i Pabianic. Uczestnicy - pracownicy kultury województwa łódzkiego - podnosili swoje
kompetencje z zakresu dziennikarstwa internetowego, tworząc kampanie promocyjne w mediach elektronicznych czy kreując wizerunek instytucji w sieci. Warsztaty w ramach projektu poprowadzili: Błażej Torański, Magdalena Hodak oraz Adam Owczarek zgłębiając z uczestnikami tematy związane z tworzeniem tekstów dziennikarskich i promocyjnych, obsługą stron internetowych, kontaktem z przedstawicielami mediów.

Czy projekt był potrzebny dla regionu? Jak oceniają jego przebieg i efekty sami uczestnicy warsztatów? Na te i inne pytania odpowiadali odbiorcy, wskazując potrzebę kontynuacji podobnych działań oraz stworzenia przestrzeni do wymiany doświadczeń.

Małgorzata Dębkowska, dyrektor Domu Kultury w Zelowie:Projekt okazał się niezwykle ciekawym i potrzebnym pomysłem Łódzkiego Domu Kultury. Warsztaty były bardzo dobrze zorganizowane oraz profesjonalnie przeprowadzone. Pomogły zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne w pracy wymagającej kreatywności, aktywnej promocji oraz świadomości funkcjonowania mediów i nowych technologii. Warto pomyśleć o możliwości kontynuacji projektu i prowadzeniu dalszych spotkań przez tych samych wykładowców. Dodatkową wartość przedsięwzięcia stanowiła swobodna komunikacja między uczestnikami grupy oraz atmosfera życzliwości i zaufania.

Jarosław Makowski, specjalista ds. mediów i reklamy w Kutnowskim Domu Kultury: Warsztaty e-medialne zorganizowane przez Łódzki Dom Kultury dotyczyły zagadnień przydatnych w codziennej pracy w sferze kultury. Najciekawszymi zajęciami były oczywiście te praktyczne - robienie filmów (prezentacji) ze zdjęć, relacji na żywo, czy praca w mediach społecznościowych.

Beata Arkuszyńska, pracownik Ośrodka Kultury „Tkacz” z Tomaszowa Maz.:Projekt ten cieszył się zainteresowaniem ze strony pracowników tomaszowskich ośrodków kultury, bibliotek oraz muzeum. Warsztatowy charakter spotkań sprzyjał wymianie opinii i doświadczeń z zakresu redagowania informacji prasowych, udzielania wywiadów i zarządzania informacjami na stronach internetowych oraz promocji działalności instytucji kultury w nowych mediach. Ważną kwestię stanowiły poruszone zagadnienia prawne związane z publikacją tekstów, zdjęć i filmów w internecie oraz ich ochroną na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Idea projektu została zrealizowana w pełnym zakresie.

Pracownicy Miejskiego Ośrodka Kultury w Pabianicach: Szkolenie pn.: „Kultura mediów”, było bardzo trafną propozycją dla wszystkich uczestników, zarówno z naszej placówki jak i z muzeum czy biblioteki. W warsztatach udział wzięli pracownicy, którzy na co dzień mają styczność z różnego rodzaju relacjami z wydarzeń artystycznych, udzielają wywiadów w lokalnych mediach czy zajmują się obsługą stron internetowych lub oficjalnych profili na portalach społecznościowych. Podczas zajęć każdy znalazł choć jeden blok programowy, który odpowiadał jego obowiązkom. Bardzo dobrym pomysłem jest organizacja tych szkoleń poza Łódzkim Domem Kultury - warsztaty odbywają się w różnych miastach, co pozwala na zdobywanie kompetencji "na miejscu".
Projekt „Kultura Mediów – warsztaty e-medialne dla sektora kultury województwa łódzkiego” realizowany był w ramach działalności Regionalnej Akademii Kadr Kultury, która działa od kilku lat w Łódzkim Domu Kultury. RAKK zajmuje się prowadzeniem szerokiej gamy szkoleń dla osób związanych z sektorem kultury dając szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie nowych doświadczeń. Realizacja szkoleń w regionie możliwa była dzięki współfinansowaniu projektu ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto