Modernizacja linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Postęp prac.

Artykuł sponsorowany
Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Szlak Dobroń-Łask
Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Szlak Dobroń-Łask
Zmienia się stacja w Pabianicach

Widać pierwsze efekty modernizacji linii kolejowej między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów w Zduńskiej Woli i Łasku. Wymieniono 26 km torów i sieci trakcyjnej. Obecnie prace prowadzone są na szlakach: Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Łask oraz na stacji w Pabianicach.

Na stacji trwa przebudowa układu torowego i sieci trakcyjnej. Widać już konstrukcję nowego 400 - metrowego peronu. Na szerokiej platformie peronowej wyłożonej antypoślizgową nawierzchnią z liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących będą zamontowane nowe wiaty, ławki, nowoczesny systemem oświetlenia, wyświetlacze i tablice informacyjne. Wygodne dojście do peronu przydworcowego i wyspowego oraz do ulicy Topolowej zapewni budowane przejście podziemne z windami.

Zmiana organizacji ruchu drogowego w Pabianicach

W poniedziałek, 9 września, rozpoczęła się przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Torowej, a po jej zakończeniu prace będą kontynuowane na przejeździe przy ul. Wspólnej. W pierwszym etapie prac będzie wymieniony tor nr 1 i odwodnienie. Docelowo, po zakończeniu prac na drugim torze, na przejeździe będzie wymieniona także nawierzchnia drogowa.

W ramach projektu będzie także zmodernizowany przejazd kolejowo-drogowy na ul. Wspólnej. Prace rozpoczną się po zakończeniu obecnie prowadzonych prac.

Prace na kolejnych odcinkach szlaku

Dotychczas przebudowano tory, zmodernizowano obiekty inżynieryjne oraz infrastrukturę pasażerską na odcinku między Zduńską Wolą a Łaskiem. W kolejnym etapie modernizacji prace są skoncentrowane na szlakach Pabianice - Łódź Lublinek oraz Dobroń - Łask. Na 26 km odcinku zostaną przebudowane tory i sieć trakcyjna, 10 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 3 mosty i 4 przepusty. Zakończenie prac na linii nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola planowane jest do końca 2020 roku.

Po zakończeniu modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 14, podróż ze Zduńskiej Woli do Łodzi Kaliskiej skróci się o ponad kwadrans. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Nowy system sterowania ruchem zwiększy przepustowość linii, dzięki czemu pociągi pasażerskie będą mogły częściej kursować.
Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14,811 na odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola - Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” wynosi blisko 67 mln euro, z czego ponad 43 mln euro pochodzi z dofinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa

www.plk-sa.pl / www.plk-inwestycje.pl/ / www.portalpasazera.pl / www.funduszeeuropejskie.gov.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto