Nie ma to jak mocna marka

Artykuł sponsorowany
Polskie samorządy, wspierane przez unijne fundusze, inwestują w promocję miast. Aby skutecznie je promować, niezbędne jest wykreowanie mocnej marki, która będzie się pozytywnie kojarzyć z konkretnym miastem: jego specyfiką, osiągnięciami, wydarzeniami, specjalnościami. I choć budowa mocnej marki jest procesem długotrwałym, w województwie łódzkim mamy już udane przykłady marek, które z powodzeniem służą promocji danego ośrodka miejskiego, przyciągają uwagę odbiorców przekazu medialnego, zachęcają do wizyt, kojarzą się z kreatywnością i witalnością. Słowem: budują pozytywny wizerunek miasta. Ilustrują to poniższe przykłady budowania udanych marek, dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 20007-2013.

Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych
Poszerzanie społecznej świadomości Marki Łódź – takie zadanie powierzono Biuru Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi, które poprzez działania marketingowe, od lutego 2012 roku rozpoczęło realizację projektu Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych. W ramach projektu zrealizowano m.in. filmy i cztery spoty promujące Łódź jako Centrum Przemysłów Kreatywnych. Przeprowadzono także ogólnopolską kampanię promocyjną - w internecie i na outdoorach. Dla uatrakcyjnienia przekazu, organizowano konkursy i popularyzowano projekt poprzez kreatywne gadżety. Powstała płyta DVD oraz pendrive’y z filmem i spotami telewizyjnymi. Do mediów docierano m.in. poprzez organizację konferencji prasowych i w sposób bezpośredni, finansując ogólnopolską kampanię internetową w TVN, popularyzującą stronę www.kreatywna.lodz.pl. Jak oceniono, po kilkumiesięcznej kampanii przekaz promujący Miasto Łódź dotarł za pośrednictwem telewizji do 5,8 mln osób; za pośrednictwem internetu - do ponad 3,5 mln. Filmy i spot w kanale YouTube obejrzało 80 tysięcy użytkowników. Zainteresowaniem cieszyły się także strony www.kreatywna.lodz.pl oraz Newsletter Przemysłów Kreatywnych. To ma być fundamentem dla innych, podobnych akcji, których osnową jest coraz popularniejsze hasło „Łódź kreuje”. Wartość projektu przekroczyła 1 mln zł, zaś dofinansowanie unijne sięgnęło 800 tys. zł.

Opracowanie Strategii Marki Miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim
Podjęte w ramach tego projektu działania miały na celu przyciągnięcie inwestorów i turystów, a także umocnienie wizerunku Bełchatowa jako „paliwowo-energetycznej stolicy Polski”. Przeprowadzono badania i analizy marketingowe, na podstawie których opracowano koncepcję nowej Marki Miasta Bełchatowa oraz opracowano system identyfikacji wizualnej, zawierający logotyp miasta i hasło promocyjne, które brzmi: „Bełchatów - tylko dobre re:akcje”.

W logotypie występuje znany na całym świecie symbol włączenia urządzenia - „power”, który ma zachęcać do „włączenia się” i skorzystania z oferty miasta. Zielony liść wskazuje na Bełchatów jako na miasto dbające o środowisko naturalne, pełne zieleni. Z kolei kolor pomarańczy ma przywoływać skojarzenie z elektrownią i z Polską Grupą Energetyczną, a brązowy - z węglem brunatnym. Logotyp ma więc wskazywać na potencjał gospodarczy miasta. W ramach projektu zostały również opłacone takie usługi, jak: prowadzenie kampanii reklamowych, materiały reklamowe, drukowanie i dostawy, projekty graficzne, skład, publikacje oraz usługi artystyczne. Całkowity koszt projektu przekroczył 200 tys. zł, z czego ponad 160 tys. zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Promocja marki Łodzi filmowej poprzez realizację szlaku turystycznego Łódź Bajkowa
To propozycja dla dzieci, a także dla dorosłych, wychowanych na filmach animowanych wyprodukowanych w Łodzi. Mogą oni wędrować po mieście nowym szlakiem turystycznym „Łódź Bajkowa” - śladem mini pomników nawiązujących tematycznie do dorobku Studia Małych Form Filmowych Se-Ma-For i – szerzej – osiągnięć łódzkiej animacji. Pomniki w formie rzeźb z brązu przedstawiających bohaterów dziecięcej wyobraźni zlokalizowane zostały w miejscach najczęściej odwiedzanych przez turystów oraz ściśle związanych z łódzkim przemysłem filmowym, a także w sąsiedztwie obiektów związanych z rozrywką i rekreacją oraz posiadających w swojej ofercie zajęcia dla dzieci. Docelowo „Łódź Bajkową” ma tworzyć aż 17 „filmowych” mini pomników.

Uzupełnieniem bajkowego szlaku są materiały informacyjne: ulotki, przewodnik i mapa szlaku, płyty CD z bajkami oraz animowanym spotem promującym szlak bajkowy. Wyemitowano także lokalną monetę „Łódka" z podobiznami wybranych bajkowych postaci. Całkowita wartość projektu wyniosła ponad 600 tys. zł, dofinansowanie z Unii to ponad 500 tys. zł.

Open Hair Festival – innowacyjna marka Sieradza

Open Hair Festival jest dedykowany pamięci pochodzącego z Sieradza światowej sławy fryzjera Antoniego „Antoine” Cierplikowskiego. Festiwal ma charakter kilkudniowego plenerowego wydarzenia, na które składają się nie tylko fryzjerskie pokazy - są także pokazy mody, artystyczne warsztaty dla dzieci i młodzieży oraz koncerty gwiazd estrady.

Szósta edycja festiwalu odbyła się pod hasłem „Kuźnia talentów”. W jej trakcie, w dniach od 18 do 20 lipca 2014 r., można było podziwiać m.in. pokazy fryzjerstwa, mody i fitness, odbyły się także wybory Miss Open Hair. Przez pierwsze dwa lata – w 2011 i 2012 roku – Open Hair Festival był współfinansowany z unijnych funduszy. Pierwsza dotacja wyniosła ponad 119 tys. zł, a druga ponad 450 tys. zł.

Miasto Tkaczy marką regionu łódzkiego
Od kilku lat Zgierz prowadzi rewitalizację jednego z najciekawszych zespołów budownictwa drewnianego w Europie, zwanego Parkiem Kulturowym Miasto Tkaczy. Historia tego unikatowego miejsca sięga lat 20-tych XIX wieku, kiedy to w Zgierzu utworzono pierwszy ośrodek przemysłu włókienniczego w Polsce, czyli w ówczesnym Królestwie Kongresowym. W ramach projektu udało się wykreować markę dawnej osady tkaczy jako miejsca z bogatą historią i kulturą oraz zagospodarować odnowione domy. Powstały w nich m.in.: Centrum Konserwacji Drewna, Dom Turysty – Punkt Informacji Turystycznej, Muzeum Miejsca oraz Muzeum Lalek. Osada ze swoim stylem dawnej architektury drewnianej stała się nie tylko atrakcją dla turystów, ale też doskonałym miejscem do organizowania wydarzeń kulturalnych, które ściągają mieszkańców Zgierza. Wartość projektu wyniosła ponad 650 tys. zł, w tym dofinansowanie z Unii to ponad 500 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto