Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiatowo-gminna siła jedności

Roman Bednarek
Budowa tzw. skierniewickiej obwodnicy była możliwa dzięki porozumieniu powiatu i gmin
Budowa tzw. skierniewickiej obwodnicy była możliwa dzięki porozumieniu powiatu i gmin fot. Roman Bednarek
Budowa tak zwanej obwodnica powiatu skierniewickiego, finansowana w ramach Regionalnego programu Operacyjnego, została właśnie ukończona.

- Wykonawca zgłosił wykonaną drogę do odbioru - mówi starosta skierniewicki, Mirosław Belina. - Firma ma jeszcze wymalować oznakowania na drodze oraz wykosić rowy przy drodze.

Wspólna inwestycja starostwa powiatowego oraz trzech gmin - Makowa, Skierniewic i Nowego Kawęczyna - obejmowała przebudowę dróg powiatowych i gminnych począwszy od Mokrej, a skończywszy w Kamionie. W ten sposób powstał wygodny objazd powiatu skierniewickiego i Skierniewic od strony północnej, zachodniej i południowej. Połączył on dwa punkty drogi krajowej nr 50 - w Mokrej Lewej i Kamionie. W gminach zostały przy okazji zmodernizowane dojazdy do "obwodnicy", powstały też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.

- Wprawdzie Kamion leży w województwie mazowieckim, ale porozumieliśmy się z powiatem żyrardowskim, który odcinek jednego kilometra, od Kamiona do granic powiatu skierniewickiego, wykonał w ubiegłym roku - informuje Zbigniew Sawicki, kierownik wydziału rozwoju, promocji i współpracy w starostwie powiatowym.

Powiat otrzymał na tę inwestycję dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości 10,1 mln zł. Całkowity koszt wyniósł ponad 13,5 mln zł. Brakującą kwotę, czyli wkład własny w przedsięwzięcie wyłożyły gminy, które wzięły udział w projekcie.

- To znakomity projekt - cieszy się Jerzy Stankiewicz, wójt Makowa. - Dzięki niemu mamy ścieżkę rowerową z Mokrej Lewej do Makowa, która następnie biegnie do Krężec i Dąbrowic. Zbudowany został parking przy cmentarzu w Makowie oraz chodnik w ulicy Kasztanowej.

Władze powiatu oceniają, że inwestycja przebiegła bez większych problemów, pomijając pewne niedopatrzenie na etapie projektowania. Zapomniano wówczas o niemal 150 przepustach, pozwalających wjeżdżać na pola. Trzeba było wprowadzić zmiany w projekcie. Przepusty starostwo musiało wybudować na własny koszt.

Inwestycja ruszyła z początkiem 2010 roku. Wykonawcą była firma Strabag.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto