Ulotki informujące pasażerów PKP o przysługujących im prawach pojawiły się na łódzkich dworcach kolejowych. Podróżni czytają je jak literaturę fantastyczną. Ulotka podaje np., że jeśli pociąg spóźni się więcej niż 60 minut, pasażerowie powinni otrzymać... posiłek i napoje na koszt przewoźnika. Mogą też zażądać zwrotu kosztów biletu, a jeśli zaistnieje taka potrzeba, dostaną darmowy nocleg w hotelu. Gdy pociąg popsuje się w szczerym polu - przewoźnik ma zapewnić transport zastępczy.
- Przepisy - o których mowa w ulotce, uchwaliła Komisja Europejska, więc obowiązują one w całej Unii, także w Polsce - usłyszeliśmy w Urzędzie Transportu Kolejowego.
Tyle tylko, że dotyczą... wyłącznie pociągów międzynarodowych. Kiedy będą obwiązywały także w krajowych?
- Najwcześniej za rok - mówi Paweł Marciniak z firmy ProPagator, współpracującej z Komisją Europejską, twórcą i kolporterem ulotek.
Wideo
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!