Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prawa przysługujące pasażerom PKP

(aga)
Ulotki informujące pasażerów PKP o przysługujących im prawach
Ulotki informujące pasażerów PKP o przysługujących im prawach fot. Paweł Łacheta
Ulotki informujące pasażerów PKP o przysługujących im prawach pojawiły się na łódzkich dworcach kolejowych. Podróżni czytają je jak literaturę fantastyczną. Ulotka podaje np., że jeśli pociąg spóźni się więcej niż 60 minut, pasażerowie powinni otrzymać... posiłek i napoje na koszt przewoźnika. Mogą też zażądać zwrotu kosztów biletu, a jeśli zaistnieje taka potrzeba, dostaną darmowy nocleg w hotelu. Gdy pociąg popsuje się w szczerym polu - przewoźnik ma zapewnić transport zastępczy.

- Przepisy - o których mowa w ulotce, uchwaliła Komisja Europejska, więc obowiązują one w całej Unii, także w Polsce - usłyszeliśmy w Urzędzie Transportu Kolejowego.

Tyle tylko, że dotyczą... wyłącznie pociągów międzynarodowych. Kiedy będą obwiązywały także w krajowych?

- Najwcześniej za rok - mówi Paweł Marciniak z firmy ProPagator, współpracującej z Komisją Europejską, twórcą i kolporterem ulotek.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto