- Łódź wypowiedziała nam umowę na finansowanie linii 46 pod koniec czerwca, ale do tej pory nie wiemy, kto i na jakich zasadach będzie woził pasażerów na tej trasie po 1 stycznia 2012 roku. - mówi Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa.
- Nie wiemy, czy zajezdnia nadal będzie istnieć, czy tabor przejmie MPK czy też pójdzie on na złom - mówi Tomasz Adamkiewicz, motorniczy i miłośnik starych tramwajów.
MKT wysyła na trasę 23 tramwaje dziennie. Kursują z numerem 46 lub 46A na najdłuższej w Europie linii liczącej prawie 36 km. Właścicielami spółki są gminy Łódź, Zgierz i Ozorków. Łódź wypowiedziała umowę pozostałym udziałowcom. Początkowo mówiło się o przekazaniu linii 46 łódzkiemu MPK, potem jednak okazało się, że nowsze wagony nie mogą kursować do Ozorkowa, a starszych łódzki przewoźnik już nie posiada. Rozmowy zerwano. Powstał natomiast Ruch Obrony Linii Tramwajowej 46.
- W piątek pod zgierskimi kościołami i w tramwajach będziemy zbierać podpisy pod petycją do prezydent Hanny Zdanowskiej w sprawie utrzymania tramwajów i zajezdni na Helenówku - zapowiadają jego członkowie.
- Dotąd udało nam się zebrać ich ponad 800.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?