Szefowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy klientów i nałożyła karę ponad milion złotych.
Vectra, która dostępna jest w 155 miastach w Polsce, m.in. w Sieradzu, Skierniewicach, Kutnie, Łęczycy, Bełchatowie, Łowiczu, podpadła m.in. za nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne włączenie usługi w sytuacji, gdy klient zalegał z płaceniem rachunków, ale dług wyrównał. Firma liczyła sobie za to 39 złotych.
- Niezgodne z prawem jest karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą - podkreśla Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK. - Samo zablokowanie dostępu do usług i obowiązek uregulowania należności wraz z odsetkami nie budzą natomiast wątpliwości.
Klienci nie mogli także liczyć na odszkodowanie lub obniżenie wysokości faktury, gdy przerwa w dostępie do telefonu, telewizji albo internetu trwała krócej niż dobę. Tymczasem abonentom przysługuje prawo do odszkodowania oraz proporcjonalny zwrot opłat niezależnie od długości przerwy.
W trakcie postępowania prowadzonego przez urząd Vectra zmieniła regulamin i cennik.
Vectra nie zgadza się z zarzutami UOKiK i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK natomiast prowadzi 10 postępowań wobec przedsiębiorców z branży telekomunikacyjnej. Zapisy stosowane przez Vectrę znalazły się w rejestrze klauzul niedozwolonych, który prowadzi urząd.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?