Drugi z nich właśnie zaczęto budować. Na razie widać jedynie sterczące z ziemi druty zbrojeniowe, bardziej zaawansowane są prace w Dobroniu. Przywieziono właśnie elementy, którymi wzmacniać się będzie wykop pod kolejny – w Szynkielewie, trwa budowa konstrukcji nad rondem przy IKEI. W sumie 15-kilometrowa zachodnia obwodnica Pabianic w aż jedenastu miejscach przebiegać będzie nad ziemią, bo tyle wiaduktów wchodzi w zakres inwestycji.
– Od Dobronia do węzła Lublinek (czyli na prawie 10-kilometrowym odcinku obwodnicy stanowiącym część drogi S-14 – przyp. red.) droga będzie mieć standard ekspresowej, dalej do IKEI, jako droga krajowa 14 bis, będzie drogą ruchu przyspieszonego– mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt realizowanej inwestycji to 513 milionów 691 tys. zł. Jej zakończenie planowane jest na 30 listopada przyszłego roku. Powstająca trasa ułatwić ma życie zarówno kierowcom spoza Pabianic, jak i samym pabianiczanom, wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy. W przyszłości nowa obwodnica, będąc częścią drogi ekspresowej S-14, połączyć ma drogę ekspresową S-8 (okolice Dobronia) z autostradą A2 i drogą krajową nr 1 w okolicach Emilii.
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?