MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Giną ludzie

Aleksandra Tyczyńska, współpr. Katarzyna Zajda
Na remontowanych odcinkach dk 1 i 8 doszło już do czterech wypadków
Na remontowanych odcinkach dk 1 i 8 doszło już do czterech wypadków Dariusz Śmigielski
W wypadkach na remontowanych odcinkach dróg krajowych nr 1 i nr 8 w pobliżu Piotrkowa zginęły trzy osoby, a kilkoro zostało rannych. Drogowcy i policja zapewniają, że oznakowanie robót i informacje o utrudnieniach wykonane zostały prawidłowo, ale będą dodatkowe elementy poprawiające bezpieczeństwo.

Czarna seria zaczęła się na początku miesiąca. W Meszczach, na przebudowywanym odcinku ósemki czołowo zderzyły się dwie ciężarówki. Na miejscu zginął 44-latek, drugi kierowca w ciężkim stanie trafił do szpitala.

Niespełna dwa tygodnie później, na jedynce, na skrzyżowaniu w Jeżowie, 40-letni piotrkowianin kierujący vw vento nie ustąpił pierwszeństwa ciężarowemu mercedesowi. 27- letni pasażer vw zginął na miejscu, dwie osoby zostały ranne. Po tym wypadku niektórzy kierowcy zwracali uwagę na mało czytelną tablicę informującą o tym, że ruch na jedynce odbywa się jedną jezdnią w dwóch kierunkach. Niemal identyczny scenariusz miał tu miejsce po kilku dniach. Ranne zostały trzy osoby.

Tego samego dnia, ale już na przejściu przygotowanym na czas remontu ósemki, na wysokości tzw. wiaduktu łódzkiego, pod kołami rozpędzonego auta zginęła 10-letnia dziewczynka. Ciocia, z którą przechodziła przez jezdnię, trafiła do szpitala. Na miejscu wypadku pojawiła się ich rodzina i sąsiedzi.

- Do takiej tragedii musiało dojść, to przejście jest zrobione na śmierć! - wykrzykiwali.

- Nie dalej jak trzy dni temu nie mogłem przejść, też ciemno już było - mówi sąsiad rodziny dziecka. - Sznur samochodów i nikt nie chciał przepuścić. Zdenerwowany zadzwoniłem na policję, żeby coś zrobili, oświetlili albo ustawili sygnalizację. Nic nie zrobili, a teraz zginęła Paulinka...

Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podkreśla, że za tragiczne wypadki nie można winić oznakowania, bo nie jest ono przypadkowe, a wykonane po konsultacjach m.in. z policją, zgodnie z projektem organizacji ruchu. Na jedynce i ósemce są znaki informujące o zbliżaniu się do robót drogowych, o zwężeniu jezdni, znaki przekierowujące ruch, fale świetlne, znaki ograniczające prędkość, zwracające uwagę na przejścia dla pieszych..

Zalewski, w przypadku skrzyżowania w Jeżowie zauważa, że żółto-czarna tablica o zmianie organizacji ruchu, już po rozpoczęciu robót nie powinna być ukośnie przekreślona żółto-czarnymi pasami. - Po przekazaniu placu budowy, za to, co na nim się dzieje, odpowiada już jednak wykonawca - zaznacza Zalewski.

Policja wniosła do GDDKiA o zamontowanie w niebezpiecznych miejscach (m.in. na przejściu, gdzie zginęła 10-latka) lamp solarnych. Ponadto, w związku ze spodziewanymi opadami śniegu i koniecznością odśnieżania z osi jezdni zdjęte zostaną tablice oddzielające pasy ruchu. - Dodatkowo nad każdym znakiem "przejście dla pieszych" na remontowanym odcinku ósemki będzie żółte, pulsujące światło - mówi Zalewski.

od 12 lat
Wideo

Kraków - wymiana schodów ruchomych na dworcu głównym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto